Partidul PPR a depus plângere penală pentru înaltă trădare împotriva președintelui Iohannis ca urmare a acordului cu Ucraina

Plângere penală PPR

Partidul PPR a depus o nouă plângere penală pentru abuz în serviciu și înaltă trădare împotriva președintelui Klaus Werner Iohannis, ca urmare a semnării de către acesta a Acordului privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina.

În data de 15 iulie, Partidul PPR, condus de deputatul Mihai Lasca și Răzvan Constantinescu a depus o nouă plângere penală împotriva președintelui Klaus Werner Iohannis, pentru săvârșirea infracțiunii de înaltă trădare și abuz în serviciu, ca urmare a semnării Acordului privind cooperarea în domeniul securității încheiat între România și Ucraina la Washington în data de 10 iulie 2024.

Prin asumarea faptului că acest acord „intră în vigoare la data semnării”, fără supunerea sa spre ratificare Parlamentului României, președintele Klaus Werner Iohannis a încălcat prevederile constituționale și ale Legii 590/2003 și săvârșește infracțiunea de abuz în serviciu.

Prin semnarea Acordului privind cooperarea în domeniul securității cu Ucraina, Klaus Iohannis se face vinovat de săvârșirea următoarelor infracțiuni: infracțiunea de înaltă trădare și aservirea față de o putere străină, provocare de război contra ţării și de înlesnire a ocupaţiei militare străine, subminare economică, politică sau a capacității de apărare a statului, prevăzute de Art. 394, litera d); Art. 398 coroborat cu Art. 394, literele a) b), c) și d) din Codul penal:

  • Paragraful 2, punctul 2, prin care, în cazul unei noi agresiuni a Rusiei împotriva Ucrainei sau în cazul unei escaladări semnificative, la cererea oricăruia dintre participanți, participanții se vor consulta în termen de douăzeci și patru (24) de ore, bilateral sau prin alte canale pe care le consideră adecvate, pentru a stabili măsurile adecvate necesare pentru a contracara sau a descuraja agresiunea sau escaladarea, ceea ce poate însemna implicarea directă a României în război și reprezintă acte de provocare de război împotriva țării conform art. 394, litera a) din Codul penal și acte de beligerare prin care este provocată Rusia să riposteze militar împotriva României
  • paragraful 2, punctul 3, România afirmă că va oferi Ucrainei, după caz, asistență rapidă și susținută în materie de securitate, echipamente militare în toate domeniile și asistență economică, ceea ce reprezintă “subminare economică, politică sau a capacităţii de apărare a statului”, conform art. 394, litera b) din Codul penal;
  • paragraful 6, punctul 2, România va continua să sprijine Ucraina, atât timp cât este nevoie pentru ca Ucraina să prevaleze, menținând actualul nivel dinamic al asistenței, inclusiv pachetele de asistență militară convenite între cele două ministere ale apărării. În 2024, sprijinul suplimentar oferit de România va fi determinat de nevoile exprimate de Ucraina, în coordonare cu partenerii noștri și în conformitate cu procedurile existente între ministerele apărării din cele două țări. România va dona Ucrainei un sistem PATRIOT, în conformitate cu decizia Consiliului Suprem de Apărare a Țării din 20 iunie 2024, ceea ce reprezintă atât un act de provocare de război împotriva țării, cât și “subminare economică, politică sau a capacităţii de apărare a statului”, conform art. 394, litera a) și b) din Codul penal;
  • paragraful 12, punctul 3, prin care România va încerca să asigure o utilizare maximă a rutelor sale de transport și logistice pentru a facilita atât proiectele pe termen scurt, cât și pe termen mediu și lung ale procesului de reconstrucție a Ucrainei, ceea ce reprezintă aservirea economică și a infrastructurii României în scopuri de război în interesul unei țări străine, Ucraina, conform art. 394, literele b) și c) din Codul penal.

Aservirea față de o putere străină devine cu atât mai mult evidentă, având în vedere faptul că, fără să se consulte cu Parlamentul României sau cu poporul, Klaus Iohannis a solicitat un împrumut de 2 miliarde de dolari de la Congresul american, împrumut ce va fi utilizat pentru achiziționarea de arme de la complexul militar-industrial american, arme ce probabil ulterior vor fi donate Ucrainei. 

Situația economică a României, cu o datorie publică de peste 180 miliarde euro, mai mult de 52% din PIB, nu permite astfel de acte de aservire în interesele altor state, nici donații de miliarde de euro în armament, investiții în infrastructura unui alt stat, sau ajutor umanitar susținut de la bugetul de stat la nesfârșit, toate împotriva interesului și voinței poporului român. 

Poporul român dorește pace și o strategie de reconstrucție a țării, nu angajamente de ajutor și reconstrucție a unui stat dintotdeauna ostil României, cum este Ucraina.